Vážení klienti, přátelé,
z celého srdce Vám děkuji za důvěru i podporu, kterou jste mi v letošním roce dávali najevo.
HOME STAGING & HOME TUNING
Vážení klienti, přátelé,
z celého srdce Vám děkuji za důvěru i podporu, kterou jste mi v letošním roce dávali najevo.
Letos jsem ve své homestagingové praxi zažívala jedno překvapení za druhým, což pochopitelně znamená i mnoho cenných zkušeností – pozitivních i negativních. Kromě standardních příprav nemovitostí k prodeji se na mne totiž letos obracelo i docela dost klientů s požadavky na ostatní služby, které s Home Stagingem sice souvisí, ale ve skutečnosti Home Stagingem vůbec nejsou.
Vlastně vůbec nevím, kam bych měla zařadit tuto zakázku, ale protože výsledkem mé práce jsou hlavně fotografie koupelen, které jsem až v samém závěru trochu připravila, dovoluji si zařadit ji do kategorie fotostylingu. (I když jsem se vloni zhruba touto dobodu sama sobě zařekla, že fotostyling dělat nebudu a radši ho přenechám jiným.)
Koncem léta mě oslovil klient s prosbou o radu s malým rodinným domkem v okrese Praha Západ, který je v naprosto dezolátním stavu, ale chystá se ho opravit a se ziskem prodat.
V podstatě šlo o jednoduchou poradenskou činnost. Dohodli jsme se na úpravách dispozic jednotlivých částí domu a v následujících měsících jsme spolu párkrát konzultovali výběr některých barev, materiálů a vybavení. Cílem bylo, s co nejnižšími náklady, připravit příjemné místo k bydlení pro menší rodinu, která ocení cenově dostupnou nemovitost připravenou rovnou k nastěhování.
V listopadu byly všechny práce hotové a dům jde právě do prodeje. V té souvislosti mne dosavadní majitel požádal, zda bych mu mohla doporučit kvalitního fotografa interiérů a trochu poladit koupelny, které by bez doplňků mohly vyznít poněkud mdle. Hned jsem si vzpomněla na volyňskou přednášku Petra Tschakerta – Jak udělat z interiéru mediální hvězdu, o které jsem se zmínila ve svém minulém blogu. Doufám, že by měl z mé práce radost, přestože jde „jen“ o snímky do inzerce a navíc jen o úpravu koupelen.
Modlím se a pevně věřím, že úsilí i peníze vložené do přípravy této nemovitosti se mému klientovi obrátí v zasloužený zisk. Protože jak obvykle říkám, vždycky je lepší udělat alespoň něco než nic. V tomto případě klient ivestoval mnohem víc než je v našem kraji obvyklé, přestože závěrem není klasický Home Staging nezařízených nemovitostí.
Pokud vás zajímá, jak se bude osud této nemovitosti vyvíjet dál, sledujte stránky Ukázkového domova na Facebooku, kde můžete dát tomuto článku také svůj Like, pokud vás zaujal.
Velice ocením, pokud mi pošlete vaše názory a zkušenosti ohledně fotostylingu a focení nezařízených nemovitostí.
Mějte se (vánočně) ukázkově,
Pavlína
Takto mě uvítal dům v létě, když mne do něj klient poprvé pozval.
No a takto vypadají fotky, které jdou nyní do inzerce. Kolik makléřů má takové štěstí dostat k prodeji něco takového, že?
Profi snímky určené k prodeji nemovitosti: Jiří Vávra
Co se vám vybaví, když se řekne Volyně? Pro mne to bylo do nedávna městčko někde na jihu Čech. Od října 2015 pro mne však bude už napořád místem, kde se setkávají lidé, pro které design a architektura něco znamená. Město, ve kterém se učí a vyrustá nová generace odborníků na design, a podle toho, co jsem měla možnost vidět, tak velice šikovných a zapálených pro věc.
Jak jsem už předeslala dříve, byla jsem v průběhu léta oslovena organizátory VOŠ a SPŠ Volyně, abych na letošním semináři Interiery 2015 přednesla něco o Home Stagingu. Upřímně, docela mě to zaskočilo, protože jsem si nedokázala ani představit, co bych měla všem těm akademikům, tvůrcům a prodejcům špičkového designu vykládat o prodeji a marketingu prodávaných nemovitostí. Potom ale zvítězila moje vrozená zvědavost a také příležitost dozvědět se něco nového a poznat zajímavé lidi z oboru, který tolik obdivuji. A tak vzniknul spontánní nápad na téma, které jsem už kdysi rozvinula ve svém článku Home Stager nebo Designér.
Reakce na mou řeč byly velice pozitivní a překvapivě hojné. Navíc se ukázalo, že ani většina lidí v sále netušila, co je Home Staging a co je jeho podstatou. O to smutnější je počet architektů, interiérových studií, která na internetu tuto službu bez uzardění nabízí jen z titulu toho, že přece „Home Staging, to je takový méně náročný (mezi řádky čti: méněcenný) interiérový design“ a to přece člověk, který se v designu vyzná, zvládne levou zadní.
Svou účastí na volyňském semináři jsem se opět, a pevně doufám, že celkem úspěšně, pokusila jeden z těchto homestagingových mýtů vyvrátit a také vysvětlit, v čem tkví hlavní podstata Home Stagingu: tedy v první řadě v kvalitním a profesionálním vnitřním marketingu, který stojí spíš na číslech, komunikaci a psychologii prodejců i kupců, než na bezvadně barevně i stylově vyladěném prostoru.
Semináře se zůčastnilo asi 25 přednášejících a spektrum témat bylo až neuvěřitelně široké (viz. Program nebo Reportáž ze semináře, kterou on-line psaly redaktorky z portálu Bydleni.cz). Osobně se mi moc líbila přednáška Ivy Bastlové Malý – velký projekt. Úplně mě, v dobrém slova smyslu, odrovnalo naprosto nepřipravené, spontánní a velice vtipné povídání René Baďury na téma Dizajn – prečo?, které bylo mimo obsahu svého názvu také o tom, kde letos byl a co tam zažil.
Skvělé byly i všechny přednášky týjakící se květin a všeho, co s nimi souvisí. Krásné, sugestivní a bezprostřední vystoupení paní Lenky Novotné, držitelky prestižního ocenění Red Dot Award, majitelky české firmy Plastia, která vyrábí samozavlažovací truhlíky a květináče, mě opět ujistilo, že za kvalitní a úspěšnou značkou stojí kromě štěstí a náhody především mnoho práce, úsilí a mnohdy i neúspěchů a zklamání. Ale jak se zdá, člověk se nesmí nechat odradit, musí vytrvat a i když se třeba projekt nakonec nepovede realizovat, jistě jde o solidní základ pro projekt jiný, který může být ve výsledku nad očekávání úspěšnější.
Nakonec nemohu nezmínit přednášku Petra Tschakerta Jak udělat z interiéru mediální hvězdu, na kterou jsem si musela počkat až do samého konce, ale stálo to za to, protože všechno, co bylo řečeno, do puntíku sedělo s tím, co si i já o fotografii interiéru myslím.
Upřímně, bylo toho mnohem víc, co jsem vyslechla i zažila, a všechno se mi to moc líbilo.
Kromě oficiální přednáškové části byla fajn i expozice partnerů, ale co mě dostalo nejvíc byla celková atmosféra i prostředí.
Vše se odehrávalo přímo v prostorách školy, přednášky probíhaly v tělocvičně upravené pro tuto příležitost na kongresový sál, místní studenti i učitelé se aktivně podíleli na realizaci, někteří měli například na starost audiovizuální techniku, jiní třeba šatnu nebo nalévání kávy, a zjevně je to bavilo. Ubytovaní jsme byli na koleji a stravování i společenský večer probíhal ve školní jídelně, kde nás opět s úsměvem obsluhovali zaměstnanci školy. Dokonce večer do kantýny nainstalovali i pípu s pivem – no, druhý den byl pro některé účastníky opravdu náročný 🙂
A tak co říct na závěr? Všechna má očekávání i přání se ve Volyni naplnila. Vlastní přednášku jsem stihla v daném čase, dozvěděla jsem se mnoho zajímavých i užitečných věcí a hlavně jsem osobně potkala fantastické lidi a navázala důležité kontakty. Na příští ročník se těším už teď.
A co vy, ostatní holky homestagerky, přidáte se příští rok ke mně? Byla bych moc ráda.
Mějte se ukázkově,
Pavlína
Znáte to, když se očekávání nepotká s realitou? Tak přesně to se mi letos stalo. Dvakrát. v září na For Decor byla realita doslova tristní, v říjnu mi naopak For Interior oproti předchozím ročníkům připravil překvapení v pozitivním smyslu.
I letos provázel For Interior také v hale 1 For Decor – nic nového. Oproti minulým ročníkům se mi ale zdá, že přesunutí doprovodného For Gastro do zadní haly 4 celkovému dojmu z veletrhu velice prospělo. O to větší prostor dostaly nábytkářské firmy, interiérová studia, dokonce architektonický atelier a dojem z největšího českého veletrhu bydlení byl konečně tak nějak ucelený.
Co mě ale dostalo nejvíc, je fakt, že na For Interior konečně začaly pronikat i zajímavé zahraniční firmy a to nejen z Polska a Slovenska, jak tomu bylo doposud. Troufnu si totiž říct, že halu 5 (a nejen jí) letos doslova ovládly italské firmy jejichž pověstný nadčasový design upoutal pozornost nejen mou.
Firma Egoitaliano tam předvedla na jednom z největších stánků kožené sedačky a konferenční stolky, na které jsem se musela jít podívat dokonce dvakrát. A to jsem tam ani nešla kvůli krásné papírové tašce, které tam rozdávali jako reklamní poutač zdarma, taže první den se jimi doslova hemžilo celé výstaviště, leč v pátek už jim evidendně došly a dávali je jen skutečným zájemcům o jejich produkty.
Další italská sedačková firma Carelli mne sice upoutala až napodruhé a to víc než jejich soupravami, tak opravdu zajímavými konferenčními stolky. Do toho zlatého drátěného jsem se úplně zamilovala a jak jsem zjistila, ani z ceny mi tentokrát nespadla čelist.
Abych ale byla spravedlivá, nejen italský design zářil v hale 5. I český nábytek Böhm spolu s Jitonou opět předváděli, že jim na designu a aktuálních trendech opravdu záleží a snaží se držet krok i zachovat si tvář.
Další česká firma Twin předvedla, že nedělá jen vkusné kování, ale nově také krásné dveře se skrytými zárubněmi, což mi hned připomnělo moji návštěvu brněnské vily Tugendhat zhruba před rokem.
Celkem dlouho jsem se zapovídala i u stánku Silveko, české firmy z Vlastibořic u Sychrova, která vyrábí zajímavé špalkové podlahy jak do interiéru, tak do exteriéru a spoustu dalších věcí, jenž tato technika lepení pravoúhlých kousků dřeva nabízí.
V ostatních halách bylo možné vidět celkem každoroční nabídku vystavovatelů, o kterých jsem tady psala snad už stokrát a nic nového jsem u nich nezaznamenala, tudíž vás s tím nebudu zdržovat. Stále postrádám více prodejců nebo výrobců zajímavých koberců, textilií a svítidel, případně kuchyňského a koupelnového nábytku.
Překvapilo mě ale vzrůstající množství vystavujících outletů a jiných prodejců originálního i fakeového nábytku, které jsem doposud znala jen jako e-shopy. A moc mě potěšila letos opravdu zjevná přítomnost firem, které se skutečně seriózně zabývají návrhy a realizací interiérů a nejde jen o prodejce či výrobce nábytku nebo podlah, kteří si na základě poptávky designéra teprve najmou. Doufám, že to znamená, že si zákazníci konečně začínají uvědomovat, co jim můžou placené služby odborníků přinést a začíná se tak blýskat na dobré časy i nám – homestagerům.
Krásný ukázkový podzim,
Letošní rok je pro mne velice významný. Děje se tolik zásadních a nečekaných věcí, že už to sem ani nesíhám všechno psát. Ale o tohle se s vámi podělím, třeba se přidáte.
26.října budu totiž přednášet o Home Stagingu na odborném semináři Interiéry 2015, který již čtvrtým rokem pořádá VOŠ Volyně.
Přednášet budu sice až odpoledne a po svačince, takže mě stejně bude vnímat jen minimum posluchačů, ale osobně se těším na přednášky ostatních účastníků, protože letošní program je nabitý tématy, o kterých prostě musím něco vědět. No mrkněte na ten program!
O průběhu vás budu informovat, ale kdybyste to náhodou chtěli zažít, přijeďte, ráda se tam s vámi setkám.
Mějte se ukázkově,
Tuny svíčkového vosku, záplava umělých květin všech barev i materiálů a tisíce sošek andělíčků. A to není všechno! Zasněžené umělé stromky, vánoční ozdoby, trpaslíčci, polštářky s motivy koťátek… Ještě vám to nestačí? A co třeba bizarní dřevěná socha podivného hybrida kance a medvěda i s mláďátkem.
Na For Home Decor jsem se docela těšila. Čekala jsem, že objevím nové firmy, které budou nabízet elegantní nebo ultramoderní designové předměty, novinky, firmy, se kterými navážu dlouhodobý vztah a stanou se mými dodavateli, stánky, které budou nabízet něco tak nového nebo neobvyklého, že se od nich nebudu schopná odtrhnout. Myslela jsem, že si i něco koupím domů. Klidně i vánoční ozdobu, ze které si moje děti sednou na zadek a bude dominantou našeho letošního vánočního stromku. No, co vám budu povídat.
Koupila jsem si s mírnou slevou tři levandulová mýdla Nesti Dante, která kromě toho, že dobře vypadají, tak také intenzivně dlouhodobě voní, takže se hodí jako dekorace do koupelen a zároveň je fajn si je dát třeba do prádelníku, jak to dělaly naše babičky.
Celkem nedávno jsem narazila na jednu chalupářskou kuchyň, kam by se perfektně hodily předměty, které prodává Postershop.cz a při těkání pohledem mezi andílkem a medvídkem v roztomilém pyžámku mi pohled na chvíli ulpěl na stánku firmy NANO4 z Bruntálu, kde holky právě nějaké paní předváděly celkem zajímavé svícny a vázy.
For Decor zabíral výstavní plochu v HALE 4 (pokud to na letňanském výstavišti znáte, tak víte, že je to taková menší hala na úplném konci areálu) a hotovo jsem měla zhruba za 30 minut. Pak jsem se ještě omylem a bez vstupenky ocitla na vedlejším veletrhu World Of Beauty & Spa a asi tak 2 vteřiny jsem uvažovala o tom, jestli se nemám jít mrknout na Sběratele, když mi na něj platí vstupenka z Decoru. Nakonec jsem zaplatila parkovné a radši jela domů venčit psa. Svítilo sluníčko.
Abych pravdu řekla, For Decor byl pro mě přehlídkou toho, co se snažím při Stagingu z prostoru spíš odstranit. Vánoce budou letos zjevně v bílém pojetí a polský kýč je alfou i omegou současného dekoru 21.století. Zdravím všechny bydlenky a doporučuji si zajít na příští ročník, pokud nějaký bude, protože některé věci se zkrátka nemění, už od roku 1989.
Mějte se ukázkově, nechť vás andělé provázejí na každém kroku,
Pavlína
Velice zdrvím všechny, které zajímá Home Staging a marketing prodávaných nemovitostí!
Léto je zhruba v polovině a homestager neví kam skočit, všichni si chystají domy a byty, aby s nimi mohli v září hrdě vykročit na trh a nebo se nastěhovat do nových. Proto v posledních dnech není moc času na psaní.
Abyste ale věděli, že žiju a neflákám se, posílám alespoň malou ukázku toho, jak probíhá moje spolupráce s jednou moc prima realitní kanceláří.
Krásné léto a mějte se ukázkově,
Pavlína
Občas se ozve někdo, kdo by o Home Stagingu obecně rád něco publikoval v médiích.
Nás (mě a mého fotografa Libora Nedvídka) tentokrát oslovila readktorka z rubriky bydlení, internetového deníku Novinky.cz.
Celý článek si můžete přečíst kliknutím na obrázek vedle, případně zde.
Děkuji kolegyni Janě Rybínové z Residence Visage, že byla ochotná poskytnout část své fotodokumentace, přestože ji konkrétně v článku nikdo nezmínil, což mne dost udivilo. Dělám to tedy alespoň dodatečně takto já.
Mějte se ukázkově!
Pavlína
P.S. A pokud jste zatím nezaznamenali můj předchozí článek Home Stagingové statistiky 2015, vřele doporučuji. Jedná se o nejčerstvější údaje, které publikuji v české verzi na svých stránkách jako první v ČR.
Makléři, majitelé nemovitostí i kolegové homestageři zbystřete, protože tohle pro Vás chystám už dlouho. V letošním roce se s homestagingovými statistikami doslova roztrhl pytel.
Pochopitelně ne s těmi českými, které jsem v našem českém rybníčku zatím nezaznamenala, ale dělám všechno pro to, aby velice brzy vznikly. I přes to, jsem přesvědčena, že data, která uvádí zahraniční servery, vypovídají o tom, jak je Home Staging v poslední době populární a kolika lidem pohybujícím se v oblasti realit už přinesl úspěšný prodej.
Nejdříve mi dovolte srovnání na obecné úrovni:
Oproti předchozím rokům, kdy jsem jakýkoliv údaj musela na internetu doslova lovit, se začátkem roku 2015 vyrojilo mnoho zajímavých statistik i u společností, které doposud podobné průzkumy nedělaly, ať už z důvodu, že pro ně nebyly nějak zvlášť zásadní, nebo proto, že prostě neměly dostatek vstupních dat. Co z toho vyplývá? Cítím to tak, že Home Staging v poslední době jede a uvědomuje si to čím dál víc lidí zainteresovaných v oblasti prodeje realit. Tudíž vzrůstá nejen počet zakázek, ale i poptávka po informacích, které mohou mít podstatný vliv na to, zda má Home Staging nějaký smysl a co může klientům přinést.
Statistiky americké Národní asociace realitních makléřů (NAR) uvádím na svých stránkách v sekci Statistiky již od samého začátku. Vždy se však jednalo pouze o okrajové otázky, vyplývající z průzkumů, které se týkaly spíš profilu klientů realitních kanceláří. V letošním roce však NAR vydala samostatnou statistiku týkající se výhradně Home Stagingu.
Za zmínku jistě stojí, že:
Překvapivě i Home Staging Resource (HSR), renomovaná akademie Home Stagingu, která působí na trhu už přes deset let, čerpala doposud statistická data jen z externích zdrojů. Jak se zdá, konečně čas uzrál. A není divu, vzhledem k množství absolventů, kteří působí jak na území USA a Kanady, ale i v rámci celého světa, a úspěchům, které zaznamenávají.
Na konci roku 2014 konečně proběhl průzkum týkající se více než 3.500 nemovitostí, na jejichž prodeji se podíleli HSR certifikovaní homestageři. Cílem bylo zjistit nejen závislost ušetřených prostředků vzhledem k rychlosti prodeje, což dělá každý rok RESA (viz. jejich kalkulačka), ale také dokázat, o kolik víc peněz je možné vytěžit z prodeje nemovitosti ošetřené Home Stagingem, oproti jiným, srovnatelným, bez něj.
RESA tedy americká Asociace Home Stagingu si dává na statistikách záležet každý rok. A jak je vidět, přestože otázky jsou stejné, v poslední době roste nejen poptávka po Home Stagingu jako takovém, ale za Home Stagingové služby platí svým klientům čím dál tím víc makléřů, což jistě vypovídá o rentabilitě této služby.
Zillow je jedním z největších realitních serverů ve Spojených státech. I Zillow si dělá statistiky v oblasti Home Stagingu již několik let po sobě. O výsledku jedné z posledních jste si už mohli na mých stránkách přečíst v loňském roce. Co dodat. Home Staging je „až“ na druhém místě. Hned za opravenými vstupními dveřmi. S tím vlastně plně souhlasím i já.
* Podrobné výsledky i odkazy na jejich původní anglické verze najdete na mých stránkách v sekci Statistiky.
Je mi jasné, že ne všechna data plně souzní s aktuální situací v naší zemi. Na druhou stranu ani na západě ještě Home Staging nemá úplně vyhráno. Přes všechny úspěchy a pozitivní čísla, i tam ještě více než polovina (66 %, NAR 2015 Home Staging Profile) makléřů zastává názor, že ne všechny prodávané nemovitosti vyžadují zásah profesionálního homestagera. Naopak celých 34 % už bezpečně trvá na tom, že každá nemovitost by se měla odborně připravit a ve většině případů se i na realizaci Home Stagingu finančně podílí.
Moje osobní zkušenost je taková, že většina makléřů v ČR dnes o Home Stagingu alespoň slyšela, což je dobrá zpráva. Ještě lepší je, že mnoho z nich si dnes už uvědomuje, co může jim i klientům přinést, a proto se o něj celkem zajímá, dokonce jsou ochotni se na něm i finančně, alespoň částčně, například v podobě úvodní konzultace, podílet. Za mé služby dnes platí asi 95 % majitelů nemovitostí, a z nich se většina o Home Stagingu dozvěděla od svého makléře. Proto si myslím, že čísla uváděná výše, se v následujících letech celkem přesně odrazí i na situaci u nás.
Jenom se nebát, zeptat se, zkusit to. Zavolejte, napište mi, ráda vás uvedu do procesu, který se při prodeji či pronájmu ROZHODNĚ VYPLATÍ.
Mějte se ukázkově,
Pavlína
Homestager je podnikatel, nikoliv bohém, tvrdím a stojím si za tím.
V rámci své homestagingové praxe se dosti často setkávám s poptávkami typu – zaplatím vám pár stovek, přijdete k nám, podíváte se na to, poradíte nám co a jak, a my už si zbytek uděláme sami. Není na tom nic špatného a chápu, proč se to děje. Nebudu zastírat, že i já jsem ve svých začátcích na takovou nabídku přistoupila. A taky jsem se poučila, kam to vede.
Představte si, že přijdete do kadeřnického salónu a požádáte, aby se na vás jen podívali a vysvětlili vám, jak se máte ostříhat, zbytek už si uděláte doma sami. Tak proč to neuděláte?
V první řadě bych ráda upřesnila, že Home Staging je služba. Výdělek lidí a firem podnikajících ve službách je závislý na výši hodinové sazby jejich práce, která se vypočítává z konkrétních celkových nákladů a kdo si tento fakt neuvědomuje nebo ho podceňuje, také bude muset dříve či později své podnikání vzdát, případně si pro svou zábavu najít štědrého mecenáše.
Moje úvodní homestagingová konzultace stojí 2.100 Kč. Tečka.
K částce jsem došla díky pečlivé kalkulaci a jsem si jistá, že každý, kdo se mnou na této úrovni kdy spolupracoval, mi jistě dá za pravdu, že byla oprávněná. Přesto se poměrně často setkávám s reakcemi a téměř až výčitkami, že konzultace je vstupní vizitkou celého obchodního jednání a proto bych měla něco obětovat a dohodě tak vyjít naproti. Ale to já přece dělám!
Úvodní konzultace Ukázkového domova není v žádném případě jen pokec u šálku kávy. Pokud jste skutečně rozhodnutí svůj domov připravit k prodeji tak, aby to mělo smysl, je potřeba vymyslet efektivní obchodní a marketingovou strategii, kterou se snažím vždy tzv. ušít na míru. V potaz beru například to, zda si svůj domov prodáváte sami nebo využíváte služeb realitního makléře, za kolik byste ho rádi prodali, jaké jsou vaše aktuální možnosti prostorové, časové i finanční, za jakým účelem nemovitost prodáváte, v jakém je stavu, a mnoho dalších faktorů, které ovlivní nejen konečnou úspěšnost prodeje, ale také finanční náročnost celého Home Stagingu.
Abych mohla zvolit optimální řešení, je nutné, abych nemovitost osobně viděla a také abych znala dopodrobna všechna vstupní data, včetně prvního dojmu, který mi zkrátka fotkou nezprostředkujete.
Nejde jen o hodniny strávené prací na konkrétní službě, ale i o profesní znalosti v rámci nichž kvalifikovaný odborník dokáže tento čas efektivně využít a ušetřit tak provozní náklady ve prospěch svého byznysu a následně i peněženky klienta.
Na každou úvodní konzultaci se pečlivě připravuji, abych vám v jejím závěru mohla dát již konrétní nabídku řešení a časovou i finanční rozvahu, díky níž se budete schopni rozhodnout, zda se mnou chcete i nadále spolupracovat. To se ale bez přípravy, od stolu nad kávou, během hodinky povídání, vymyslet nedá.
Vlastně dá, ale potom si obchodník buď cenu neúměrně nadsadí a na řešení tratíte vy, jako ten, kdo očekával zisk plynoucí z jisté investice. A nebo nezkušený homestager nabídne cenu, do které se není schopen vejít a výsledek je v lepším případě jen rozpačitý, v tom horším budete muset zaplatit ve výsledku mnohem víc, než jste očekávali, případně peníze vložené do Home Stagingu budou naprosto zbytečnou investicí, protože nezafunguje.
Průměrný čas strávený na tom, abych se k vám přijela prezentovat, jak se jednou snažil argumentovat jeden můj klient, je pro mne 7,5 hodiny, tedy jeden pracovní den. Z toho vám ještě započtu 1.000 Kč jako kredit na mé další hodiny práce.
Ráda obchodní dohodě vyjdu naproti, a jsem si jistá, že cena mé konzultace je více než vstřícným podáním ruky hned v úvodu s ohledem na opodstatněnou výši hodinové sazby dnešního nezávislého profesionála, kterou tak trefně vyčíslil Jiří Kocourek ve svém článku Kolik si doopravdy vydělají freelanceři? na Jobs.cz.
Součástí marketingu každé firmy je i zaměření na správnou cílovou skupinu. V mém případě jsou to lidé, kteří si uvědomují, že pokud se svěří do péče odborníka, ve výsledku utratí méně a získají více než očekávali.
Díky výše popsané strategii se snažím o to, aby mými klienty byli prodejci nemovitostí, kteří chápou a bezpečně věří, že Home Staging je účinná součást úspěšného prodeje.
Aktivní propagaci Home Stagingu se věnuji v rámci vlastních nákladů a marketingu své firmy, aby o mé služby měli takoví lidé zájem. Nemohu si dovolit obhajovat ho až v průběhu konzultace, protože získat dostatek informací, si může dovolit v dnešní době internetu každý a zadarmo.
Takže se nezapomeňte přihlásit k odběru novinek přímo zde a něčeho navíc i na Facebooku. A pokud jste si jisti, že chcete nemovitosti prodávat se ziskem, přemýšlejte o jejich marketingu i o tom, komu jeho realizaci svěříte, protože radu zdarma vám poskytne s přehledem i sousedka od naproti.
Já jsem homestager a především zodpovědný podnikatel, freelancer, volnonožec, říkejte si tomu, jak chcete, který si uvědomuje hodnotu vydělaných peněz. A to nejen těch svých!
Zajímá-li vás toto téma, nezapomeňte si také přečíst můj starší článek Homestager není příživník, ale odborník.
Mějte se ukázkově,
Pavlína