Homestager není příživník, ale odborník

Měla jsem dnes ráno jeden velice zajímavý rozhovor s makléřkou, která hned v úvodu prohlásila, že nejsme na západě, aby si mohla dovolit ukrojit si z provize byť jedno procento a že než dát homestagerovi částku byť jen 0,5% z prodejní ceny nemovitosti, raději si ji nechá pro sebe, vyhrne si rukávy a půjde ke klientovi umýt záchod sama.

Pominu-li fakt, že ona sama celou situaci dost zjednodušila jen proto, že neměla zájem spolupracovat, nedá mi to, abych se k celé věci nevyjádřila trochu šířeji.
O Home Stagingu panuje v naší zemi stále mnoho mýtů a polopravd.

Já jsem studovala Home Staging v USA a věřte nebo ne, ani tam nejsou běžné třicetiprocentní provize. Naštěstí si tam většina lidí (makléřů) již plně uvědomuje, že homestager není příživník, ale odborník, stejně jako finanční či právní poradce, ketrého si mnohdy k prodeji také pozvete jednoduše proto, že se to vyplatí a ušetříte si tak mnoho problémů, peněz i energie.

Pokud si rozříznete nohu, jistě si ji můžete sami i zašít, pokud vyhrajete v loterii deset miliónů, můžete je investovat dle vlastního uvážení nebo si je jednoduše schovat pod podlahu a dokonce si můžete i sami prodat byt či dům! Mám pravdu? Vše co tím získáte si necháte pro sebe! Co vy na to, realitní makléři?

Pokud už klient vložil svou důvěru a takto cennou komoditu, jako je nemovitost, do rukou realitní kanceláře, jistě spoléhá i na to, že makléř využije všech dostupných prostředků k tomu, aby byl výsledek nejlepší, tzn. že prodá rychle a za nejlepší možnou cenu, tedy lépe, než by to zvládnul sám. Přizvaní odborníci nejsou v takovém případě příživníky, ale naopak jejich pomoc přináší kýžený zisk a kredit makléřovi, stejně jako si operatér k operaci mozku přizve jako asistenta neurochirurga.

Doba našich rodičů, kdy bylo trendem „udělat si sám“ je dávno pryč, staré české přísloví praví, že nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci, a já zde znovu opakuji, že Home Staging není úklid.

Zdravím všechny šikovné a úspěšné makléře, kteří dokážou s klienty komunikovat!

Krásné léto a lukrativní podzim.

Pavlína

A co si přečíst ještě tohle?