STATISTIKY

Pokud si stále ještě nejste úplně jistí, zda se Vám investice do Home Stagingu vyplatí, případně, jak velká by měla být, zkuste se na to podívat statisticky.


Podle americké Národní asociace realitních makléřů
se investice do Home Stagingu v rozsahu 1 až 3 procent z prodejní ceny
obrátí v zisk 8 až 10 procent navíc k ceně získané prodejem.


 

Díky rychlejšímu prodeji/pronájmu nejste nuceni snižovat cenu, o ostatních nákladech spojených s prodlením prodeje (pravidelné měsíční poplatky za provoz, splátky hypotéky atp.) nemluvě.


 


 

Klíčové poznatky vyplývající z rozsáhlé statistiky, kterou v roce 2015 vydala americká Národní asociace realitních makléřů (zkráceně NAR)

 

National-Association-of-Realtors-2015-Home-Staging-Statistics

 

NAR oslovila přes 2.300 svých členů, aby zjistila jejich názor například na to, co jim Home Staging přináší, kdo a jak za něj obvykle platí nebo v kterých případech ho doporučují svým klientům.

    • 49 % makléřů zastupujích kupce nemovitostí udává, že většina kupujících je během obchodu ovlivněna Home Stagingem a dalších 47 % uvedlo, že Home Staging ovlivnil jejich klienty částečně
    • Díky Home Stagingu si 81 % kupujících dokáže lépe představit nabízenou nemovitost jako vlastní domov, 46 % se díky on-line prezentaci odhodlá přijít na osobní prohlídku, 45 % z nich reaguje pozitivně na cenovou nabídku, díky úpravám zohledňujícím vkus kupců, a 28 % kupujících je díky Home Stagingu ochotných přehlížet ostatní nedostatky
    • 34 % makléřů zastupujících prodejce využívá Home Staging, 13 % využívá Staging u těžko prodatelných domů a 4 % z nich najímá stagera jen u nemovitostí s vysoce nastavenou cenou. 44 % doporučuje jen vyklidit nepořádek a opravit drobné nedostatky, aniž by využili homestagingových služeb.
    • Průměrná výše nákladů na Home Staging v USA je 675 $, tedy asi 16.400 Kč.
    • Z nemovitostí, které byly ošetřeny Home Stagingem: 62 % makléřů zastupujících prodejce nabízí Home Stagingové služby svým klientům, 39 % prodejců platí Staging ještě před uvedením nemovitosti na trh, 10 % platí za Staging až ve chvíli prodeje a 3 % realitních kanceláří platí svým klientům za Home Staging.
    • Prodejci i kupci se shodují v tom, jak podstatné je připravit Home Stagingem jednotlivé pokoje v tomto pořadí: obývací pokoj, kuchyň, hlavní ložnice, jídelna, koupelna, dětský pokoj, další ložnice.
    • 32 % makléřů zastupujících kupce věří, že u nemovitostí upravených Home Stagingem jsou kupci ochotni zaplatit cenu vyšší o 1 až 5 %. 19 % tvrdí, že Staging nemá žádný vliv na cenu a 16 % je přesvědčeno, že naopak zvyšuje horní hranici ceny o 6 až 10 %.
    • 37 % makléřů zastupujících prodejce věří, že u nemovitostí upravených Home Stagingem jsou kupci ochotni zaplatit cenu vyšší o 1 až 5 %. 22 % je přesvědčeno, že Staging zvyšuje horní hranici ceny o 6 až 10 %, 10 % si myslí, že Staging nemá žádný vliv na cenu a 8 % si myslí, že kupci jsou ochotni zaplatit dokonce o 11 – 15 % více.

 


Statistika Home Staging Resource 2014 – 2015

HSR uskutečnila na přelomu roku 2014 a 2015 rozsáhlou anketu, které se zúčastnilo přes 300 certifikovaných homestagerů (Ukázkový domov byl jedním z nich) a makléřů z celého světa. Výsledky odpovídají vyhodnocení prodeje 3.500 nemovitostí, z toho 52 % domácností bylo zařízených a 48 % nezařízených.

  • Přes 50 % nemovitostí se prodalo o 10 % lépe oproti očekávání.
  • Prodejce utratil za přípravu v průměru méně než 1 % z prodejní ceny, přičemž návratnost takové investice činila 1000 %.

HSR HS Statistics Chart


Statistika americké Asociace Home Stagingu RESA 2015

    • Přes 88 % členů RESA provádí Walk & Talk Staging, což je nejjednodušší a nejméně nákladná varianta Stagingu. Celých 89 % z nich hradí makléři přímo svým klientům.
    • Písemný seznam doporučení poskytuje svým klientům 76 % členů RESA, z toho 79 % hradí přímo makléři.

Další zajímavá fakta týkající se Home Stagingu

    • U nemovitostí ošetřených Home Stagingem je průměrná doba strávená v nabídce na trhu o 81 % kratší. (RESA 2012)
    • U 359 nemovitostí, které se zúčastnily průzkumu RESA 2012, a které byly profesionálně připraveny k prodeji, bylo prodáno během prvních 26 dnů v nabídce. (RESA 2012)
    • Nemovitosti, které jdou do nabídky již ošetřené Home Stagingem, se prodají o 78 % rychleji.(RESA 2012)
    • Každý člověk je zhruba po 2 letech života v domácnosti neschopen objektivně posoudit vzhled a vybavení svého domova. Je zcela normální, že máme sentimentální vztah ke svým věcem a nedokážeme se na ně dívat z perspektivy kupce a to nám obvykle brání vhodně investovat do vylepšení. (HSR)
    • Pouze 10% kupujících vidí potenciál navštíveného domu (HSR)
    • Podle statistiky technických trendů v roce 2013 americké NAR (National Association of Realtors) 45 % zájemců o nemovitost využilo k hledání mobilní telefon či tablet. 22 % z nich potvrdilo, že díky hledání přes mobilní aplikaci uskutečnilo reálný obchod.
    • Tato statistika vychází z největšího realitního serveru v USA www.Realtor.com
      Počet fotografií Počet shlédnutí inzerátu Počet reálných zájemců
      1 fotka ve Vaší inzerci 5 shlédnutí 1,37 kontakt prodejce
      21 a více fotek přes 77 shlédnutí 11 a vícekontaktů prodejce

      Celkem jasně – položka obsahující více než 20 fotek zajistila téměř 10x vyšší počet zájemců a více než 15x více shlédnutí.

      Počet fotografií Počet dnů na trhu
      1 fotka 70 dnů na trhu
      6 fotek 40 dnů na trhu
      16-19 fotek 36 dnů na trhu
      20 a více fotek 32 dnů na trhu

      (Zdroj: Point2.com)

    • Standardní kupec shání bydlení zhruba 12 týdnů a osobně navštíví 12 domů.
    • Cena nemovitostí prodaných během prvních 4 týdnů stoupla o více než 1% z původně požadované ceny. Domy prodané ve 4. až 12. týdnu již ztratily 5% a v období 13 až 24 týdnů již klesly až na 6,4% v průměru. Po 24 týdnech lze celkem jistě očekávat požadavek na slevu 10%. (NAR)
    • Profesionálně připravené nemovitosti čekají na svůj prodej v průměru 40 dnů na rozdíl od ostatních, které leží na trhu obvykle 263 dny! (NAR)
    • Většina prodejců potvrzuje, že prodali svou nemovitost za 96% původně požadované ceny a z toho 57% prodejců nejméně jednou tuto cenu snižovalo. (2010 NAR Profile of Buyers)
    • Obecně, typickými představiteli zájemců o nemovitost určenou k bydlení je manželský pár ve věku 36 let s průměrným ročním příjmem 1,78 mil. (HSR)
    • Podle Agentury Census Bureau je na trhu nejvyšší počet prázdných nemovitostí za posledních 40 let, kdy je tento trend sledován. Prázdné nemovitosti se prodávají dvakrát déle a čím déle leží dům na trhu, tím nižší je jeho cena.
    • Víte, že až 20% kupců tvoří svobodné ženy a 12% svobodní muži? (2010 NAR Profile of Buyers)

Vzhledem k nedostatku tuzemských zdrojů jsem nucena zde uvádět informace publikované v zahraničí, kde je Home Staging již dostatečně etablovaným oborem, a tak je možné provádět širší průzkumy s tímto zaměřením. I přes tento fakt jsem přesvědčena, že jde o velice zajímavá data a informace. Jak se bude v následujících letech Home Staging více integrovat do procesu prodeje nemovitostí, budu se snažit i já pro Vás shánět relevantní statistiky ze spolehlivých tuzemských zdrojů. Pokud jste realitní makléř a máte k dispozici nějaké vlastní zajímavé průzkumy související s tématem Home Stagingu a myslíte si, že by bylo vhodné je publikovat mým prostřednictvím k podpoře úspěšného prodeje domů a bytů, budu velice ráda, když mi je poskytnete ke zveřejnění.