STATISTIKY

Pokud si stále ještě nejste úplně jistí, zda se Vám investice do Home Stagingu vyplatí, případně, jak velká by měla být, zkuste se na to podívat statisticky.


Podle americké Národní asociace realitních makléřů
se investice do Home Stagingu v rozsahu 1 až 3 procent z prodejní ceny
obrátí v zisk 8 až 10 procent navíc k ceně získané prodejem.


 

Díky rychlejšímu prodeji/pronájmu nejste nuceni snižovat cenu, o ostatních nákladech spojených s prodlením prodeje (pravidelné měsíční poplatky za provoz, splátky hypotéky atp.) nemluvě.


 


 

Klíčové poznatky vyplývající z rozsáhlé statistiky, kterou v roce 2017 vydala americká Národní asociace realitních makléřů (zkráceně NAR)

 

2017 Home Staging Statistika Report NAR

 

 

NAR oslovila přes 53.760 svých členů, aby zjistila jejich názor například na to, co jim Home Staging přináší, kdo a jak za něj obvykle platí nebo v kterých případech ho doporučují svým klientům.

    • 29 procent makléřů zastupujících prodejce věří, že u nemovitostí upravených Home Stagingem jsou kupující ochotni zaplatit cenu vyšší o 1 až 5 %. Dalších 29 procent je dokonce přesvědčeno, že Staging zvyšuje horní hranici ceny o 6 až 20 %.
    • 31 procent makléřů zastupujících kupující uvedlo, že u nemovitostí upravených Home Stagingem byli kupující ochotni zaplatit cenu vyšší o 1 až 5 %. Dlaších 18 procent je přesvědčeno, že Staging zvýšil horní hranici ceny dokonce o 6 až 20 %.
    • 97 % makléřů zastupujích kupce nemovitostí udává, že Home Staging má na kupující alespoň částečný vliv.
    • 77 % kupujících si díky Home Stagingu dokáže lépe představit nabízenou nemovitost jako vlastní domov, 40 % se díky on-line prezentaci odhodlá přijít na osobní prohlídku, 38 procent reaguje pozitivně na cenovou nabídku, díky úpravám zohledňujícím vkus kupců, a 27 procent kupujících je díky Home Stagingu ochotných přehlížet ostatní nedostatky
    • 38 % makléřů zastupujících prodejce využívá Home Staging k prodeji všech nemovitostí ve své nabídce, 14 % využívá Staging u těžko prodatelných domů a 7 % najímá stagera jen u nemovitostí s vysokou cenou. 37 % doporučuje jen vyklidit nepořádek a opravit drobné nedostatky, aniž by využili homestagingových služeb.
    • Průměrnou výši nákladů na Home Staging v USA zpráva z roku 2017 neuvádí, ale v předchozím průzkumu v roce 2015 se průměr pohyboval ve výši 675 $, tedy asi 14.700 Kč.
    • 25 % prodejců platí za Home Staging z vlastních prostředků ještě před uvedením nemovitosti na trh, 21 % makléřů si upravuje nemovitosti k prodeji samo, 14 % pak nabízí prodávajícím profesionální Home Stagingové služby a 7 % makléřů ho platí svým klientům v rámci vlatního portfolia služeb.
    • Pokoje, které jsou nejčastěji ošetřeny Home Stagingem v rámci prodeje: obývací pokoj 83 %, kuchyň 76 %, hlavní ložnice 69 %, jídelna 66 %, koupelna 53 %, dětský pokoj 31 %, další ložnice 21 %.

 


Statistika Home Staging Resource 2014 – 2015

HSR uskutečnila na přelomu roku 2014 a 2015 rozsáhlou anketu, které se zúčastnilo přes 300 certifikovaných homestagerů (Ukázkový domov byl jedním z nich) a makléřů z celého světa. Výsledky odpovídají vyhodnocení prodeje 3.500 nemovitostí, z toho 52 % domácností bylo zařízených a 48 % nezařízených.

  • Přes 50 % nemovitostí se prodalo o 10 % lépe oproti očekávání.
  • Prodejce utratil za přípravu v průměru méně než 1 % z prodejní ceny, přičemž návratnost takové investice činila 1000 %.

HSR HS Statistics Chart


Statistika americké Asociace Home Stagingu RESA 2015

    • Přes 88 % členů RESA provádí Walk & Talk Staging, což je nejjednodušší a nejméně nákladná varianta Stagingu. Celých 89 % z nich hradí makléři přímo svým klientům.
    • Písemný seznam doporučení poskytuje svým klientům 76 % členů RESA, z toho 79 % hradí přímo makléři.

Další zajímavá fakta týkající se Home Stagingu

    • U nemovitostí ošetřených Home Stagingem je průměrná doba strávená v nabídce na trhu o 81 % kratší. (RESA 2012)
    • U 359 nemovitostí, které se zúčastnily průzkumu RESA 2012, a které byly profesionálně připraveny k prodeji, bylo prodáno během prvních 26 dnů v nabídce. (RESA 2012)
    • Nemovitosti, které jdou do nabídky již ošetřené Home Stagingem, se prodají o 78 % rychleji.(RESA 2012)
    • Každý člověk je zhruba po 2 letech života v domácnosti neschopen objektivně posoudit vzhled a vybavení svého domova. Je zcela normální, že máme sentimentální vztah ke svým věcem a nedokážeme se na ně dívat z perspektivy kupce a to nám obvykle brání vhodně investovat do vylepšení. (HSR)
    • Pouze 10% kupujících vidí potenciál navštíveného domu (HSR)
    • Podle statistiky technických trendů v roce 2013 americké NAR (National Association of Realtors) 45 % zájemců o nemovitost využilo k hledání mobilní telefon či tablet. 22 % z nich potvrdilo, že díky hledání přes mobilní aplikaci uskutečnilo reálný obchod.
    • Tato statistika vychází z největšího realitního serveru v USA www.Realtor.com
      Počet fotografií Počet shlédnutí inzerátu Počet reálných zájemců
      1 fotka ve Vaší inzerci 5 shlédnutí 1,37 kontakt prodejce
      21 a více fotek přes 77 shlédnutí 11 a vícekontaktů prodejce

      Celkem jasně – položka obsahující více než 20 fotek zajistila téměř 10x vyšší počet zájemců a více než 15x více shlédnutí.

      Počet fotografií Počet dnů na trhu
      1 fotka 70 dnů na trhu
      6 fotek 40 dnů na trhu
      16-19 fotek 36 dnů na trhu
      20 a více fotek 32 dnů na trhu

      (Zdroj: Point2.com)

    • Standardní kupec shání bydlení zhruba 12 týdnů a osobně navštíví 12 domů.
    • Cena nemovitostí prodaných během prvních 4 týdnů stoupla o více než 1% z původně požadované ceny. Domy prodané ve 4. až 12. týdnu již ztratily 5% a v období 13 až 24 týdnů již klesly až na 6,4% v průměru. Po 24 týdnech lze celkem jistě očekávat požadavek na slevu 10%. (NAR)
    • Profesionálně připravené nemovitosti čekají na svůj prodej v průměru 40 dnů na rozdíl od ostatních, které leží na trhu obvykle 263 dny! (NAR)
    • Většina prodejců potvrzuje, že prodali svou nemovitost za 96% původně požadované ceny a z toho 57% prodejců nejméně jednou tuto cenu snižovalo. (2010 NAR Profile of Buyers)
    • Obecně, typickými představiteli zájemců o nemovitost určenou k bydlení je manželský pár ve věku 36 let s průměrným ročním příjmem 1,78 mil. (HSR)
    • Podle Agentury Census Bureau je na trhu nejvyšší počet prázdných nemovitostí za posledních 40 let, kdy je tento trend sledován. Prázdné nemovitosti se prodávají dvakrát déle a čím déle leží dům na trhu, tím nižší je jeho cena.
    • Víte, že až 20% kupců tvoří svobodné ženy a 12% svobodní muži? (2010 NAR Profile of Buyers)

Vzhledem k nedostatku tuzemských zdrojů jsem nucena zde uvádět informace publikované v zahraničí, kde je Home Staging již dostatečně etablovaným oborem, a tak je možné provádět širší průzkumy s tímto zaměřením. I přes tento fakt jsem přesvědčena, že jde o velice zajímavá data a informace. Jak se bude v následujících letech Home Staging více integrovat do procesu prodeje nemovitostí, budu se snažit i já pro Vás shánět relevantní statistiky ze spolehlivých tuzemských zdrojů. Pokud jste realitní makléř a máte k dispozici nějaké vlastní zajímavé průzkumy související s tématem Home Stagingu a myslíte si, že by bylo vhodné je publikovat mým prostřednictvím k podpoře úspěšného prodeje domů a bytů, budu velice ráda, když mi je poskytnete ke zveřejnění.

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave