STATISTIKY

České Home Stagingové statistiky

Statistika je jedním z klíčových prodejních nástrojů Home Stagingu.

Tato ryze česká vychází z mých vlastních záznamů, které jsem pořídila v letech 2013 – 2017.

Investice vs. zisk

  • Celková investice do Home Stagingu činila v průměru pouhých 0,63 % z částky získané prodejem, 0,92 % u nezařízených a 0,33 % u zařízených nemovitostí, z toho nejvyšší investice představovala 1,9 % a nejnižší 0,12 %.
  • Díky Home Stagingu získali majitelé nemovitostí v průměru o 10,44 % navíc oproti původně uvažované částce před Home Stagingem. Nejvyššího zisku 22,74 % dosáhli prodejci zařízeného třípokojového bytu, kteří do přípravy investovali 0,34 %.
  • Ze statistiky vyplývá, že za každou investovanou stokorunu prodejci získali v průměru 1.657 Kč, což je šestnáctinásobek investice!
  • Téměř 45 % nemovitostí se udrželo v nabídce pouhý 1 týden. Průměrná doba prodeje nemovitosti po Home Stagingu je 5 týdnů.
    Nejdelší dobu 45 týdnů setrvala v nabídce jen jedna nemovitost, a to díky příliš vysoce nastavené ceně.

 

První česká homestagingová statistika
zdroj: statistika 2013 – 2017 ukazkovydomov.cz

 


 

Výši investice do Home Stagingu jde vyčíslit celkem snadno. Započítávají se do ní jak náklady na kosmetiské úpravy a drobné opravy (výmalba, opravy elektrických zařízení, vyklízení, úklid, atp.), tak cena služby samotné (práce homestagera) a v případě nezařízených nemovitostí také půjčovné nábytku a dekorací, jejich doprava a instalace i deinstalace.

 

zdroj: statistika 2013 – 2017 ukazkovydomov.cz

 

Otázka zisku je o něco komplikovanější vzhledem k tomu, že zhruba u 1/3 obchodních případů se cílová částka určuje až po Home Stagingu. Jsou tedy prodané za požadovanou cenu.

 

Míra zisku při realizaci Home Stagingu oproti ceně nastavené před Home Stagingem
Zdroj: statistika 2013 – 2017 ukazkovydomov.cz

 

Setkávám se také často se zakázkami, které jsou už v nabídce a makléř či majitelé mě kontaktují, protože prodej se nevyvíjí pozitivně. Nejdéle takto nabízená nemovitost byla na realitním trhu nabízena dokonce víc něž jeden rok a po Home Stagingu našla nového majitele během 2 týdnů.

  • Doba prodeje se díky Home Stagingu zkracuje průměrně o dvě třetiny.
    S tím úzce souvisí náklady na údržbu domu či bytu, které se pohybují v řádech tisíců korun měsíčně a s každým dnem navíc rostou. Tyto částky nejsou zahrnuté mezi investice. Statistika by díky nim byla ještě výrazně optimističtější. Pro představu je možné využít šikovného kalkulátoru zde:

 

 

 Ceny

  • V průměru vyšlo prodejce půjčovné nábytku na 14.500 Kč a dekorací na 7.000 Kč.
  • Cena homestagingové služby vychází průměrně na 17.000 Kč.

Ke statistikám ceny je potřeba poznamenat, že náklady na Home Staging jsou výrazně vyšší u nezařízených nemovitostí, kde je potřeba půjčit, dopravit a nainstalovat veškeré chybějící vybavení. Svou roli hraje také velikost nemovitosti a její lokalita.

 

Lokalita a typ nemovitosti

  • 79 % objemu mých homestagingových zakázek činily byty, 21 % pak rodinné domy a vily.
  • Home Staging nezařízených nemovitostí se týká více než poloviny (52 %) zakázek.
  • K 63 % zakázek zapůjčuji dekorace z vlastního skladu.
  • Nejčastěji se provádí Home Staging u nemovitostí v hodnotě 5 – 10 miliónů Kč – cca 45 % všech zakázek.

 

zdroj: statistika 2013 – 2017 ukazkovydomov.cz

 

  • V 95 % proběhl Home Staging u nemovitostí určených k prodeji, a 5 % činí nemovitosti k pronájmu.Home Staging nemovitostí k pronájmu tvoří samostatnou kapitolu. Protože k tomuto typu zakázek zatím nemám dostatek vstupních dat pro seriózní statistiku, bilanci jednoho zajímavého obchodního případu si můžete prostudovat například na této konkrétní zakázce: Home Staging nezařízeného bytu k pronájmu 1+kk , Praha 6 – Liboc
  • Nejvíce 26,32 % realizovaných homestagingových zakázek proběhlo v průběhu let 2013 – 2017 na území Prahy 5, přičemž sídlo realitní kanceláře či zadavatele nesouviselo s místem nemovitosti.
  • 10,5 % homestagingových projektů proběhlo mimo území Prahy.

 


 

Vzhledem k tomu, že Ukázkový domov působí převážně na území Prahy, vypovídá tato statistika především o Home Stagingu v této části České republiky.

zdroj: statistika 2013 – 2017 ukazkovydomov.cz

Do statistiky nejsou započítány nedokončené zakázky, kde proběhla například jen úvodní konzultace a samotný Home Staging si zadavatel realizoval buď sám, nebo k prodeji došlo ještě před jeho realizací, případně z prodeje úplně sešlo.

 

Kdo za Home Staging v česku platí

  • Za přípravu nemovitosti k prodeji či pronájmu platili v plné výši především majitelé nemovitostí – 68 %.
  • Do Home Stagingu pak z vlastní kapsy investovali makléři či jejich realitní kanceláře – 26 %.
  • 6 % makléřů se podílelo na investici spolu s prodejci.
  • U téměř 16 % zakázek došlo v rámci Home Stagingu k celkovému či alespoň částečnému odprodeji zapůjčeného vybavení.
zdroj: statistika 2013 – 2017 ukazkovydomov.cz

 

Světové Home Stagingové statistiky


Podle americké Národní asociace realitních makléřů
se investice do Home Stagingu v rozsahu 1 až 3 procent z prodejní ceny
obrátí v zisk 8 až 10 procent navíc k ceně získané prodejem.


 

Klíčové poznatky vyplývající z rozsáhlé statistiky, kterou v roce 2017 vydala americká Národní asociace realitních makléřů (zkráceně NAR)

 

2017 Home Staging Statistika Report NAR

 

 

NAR oslovila přes 53.760 svých členů, aby zjistila jejich názor například na to, co jim Home Staging přináší, kdo a jak za něj obvykle platí nebo v kterých případech ho doporučují svým klientům.

        • 29 procent makléřů zastupujících prodejce věří, že u nemovitostí upravených Home Stagingem jsou kupující ochotni zaplatit cenu vyšší o 1 až 5 %. Dalších 29 procent je dokonce přesvědčeno, že Staging zvyšuje horní hranici ceny o 6 až 20 %.
        • 31 procent makléřů zastupujících kupující uvedlo, že u nemovitostí upravených Home Stagingem byli kupující ochotni zaplatit cenu vyšší o 1 až 5 %. Dlaších 18 procent je přesvědčeno, že Staging zvýšil horní hranici ceny dokonce o 6 až 20 %.
        • 97 % makléřů zastupujích kupce nemovitostí udává, že Home Staging má na kupující alespoň částečný vliv.
        • 77 % kupujících si díky Home Stagingu dokáže lépe představit nabízenou nemovitost jako vlastní domov, 40 % se díky on-line prezentaci odhodlá přijít na osobní prohlídku, 38 procent reaguje pozitivně na cenovou nabídku, díky úpravám zohledňujícím vkus kupců, a 27 procent kupujících je díky Home Stagingu ochotných přehlížet ostatní nedostatky
        • 38 % makléřů zastupujících prodejce využívá Home Staging k prodeji všech nemovitostí ve své nabídce, 14 % využívá Staging u těžko prodatelných domů a 7 % najímá stagera jen u nemovitostí s vysokou cenou. 37 % doporučuje jen vyklidit nepořádek a opravit drobné nedostatky, aniž by využili homestagingových služeb.
        • Průměrnou výši nákladů na Home Staging v USA zpráva z roku 2017 neuvádí, ale v předchozím průzkumu v roce 2015 se průměr pohyboval ve výši 675 $, tedy asi 14.700 Kč.
        • 25 % prodejců platí za Home Staging z vlastních prostředků ještě před uvedením nemovitosti na trh, 21 % makléřů si upravuje nemovitosti k prodeji samo, 14 % pak nabízí prodávajícím profesionální Home Stagingové služby a 7 % makléřů ho platí svým klientům v rámci vlatního portfolia služeb.
        • Pokoje, které jsou nejčastěji ošetřeny Home Stagingem v rámci prodeje: obývací pokoj 83 %, kuchyň 76 %, hlavní ložnice 69 %, jídelna 66 %, koupelna 53 %, dětský pokoj 31 %, další ložnice 21 %.

 


Statistika Home Staging Resource 2018

HSR uskutečnila na začátku roku 2018 rozsáhlou anketu, které se zúčastnili certifikovaní homestageři (Ukázkový domov byl jedním z nich) z celého světa.
Výsledky odpovídají vyhodnocení prodeje více než 4.200 nemovitostí.

  • Přes 85 % nemovitostí se díky realizovanému Home Stagingu prodalo o 6 – 25 % lépe .
  • 68 % nemovitostí se díky realizovanému Home Stagingu prodalo o více než 9 % lépe. Z toho největší podíl 40 % činily nemovitosti, které prodejcům vydělaly 9 – 12 %.

 

Home Staging Statistika International 2018

 


Další zajímavá fakta týkající se Home Stagingu

  • Pouze 10% kupujících vidí potenciál navštíveného domu (HSR)
  • Tato statistika vychází z největšího realitního serveru v USA www.Realtor.com
Počet fotografií Počet shlédnutí inzerátu Počet reálných zájemců
1 fotka ve Vaší inzerci 5 shlédnutí 1,37 kontakt prodejce
21 a více fotek přes 77 shlédnutí 11 a více kontaktů prodejce

Celkem jasně – položka obsahující více než 20 fotek zajistila téměř 10x vyšší počet zájemců a více než 15x více shlédnutí.

Počet fotografií Počet dnů na trhu
1 fotka 70 dnů na trhu
6 fotek 40 dnů na trhu
16-19 fotek 36 dnů na trhu
20 a více fotek 32 dnů na trhu

(Zdroj: Point2.com)

 


Pokud jste realitní makléř a máte k dispozici nějaké vlastní zajímavé průzkumy související s tématem Home Stagingu a myslíte si, že by bylo vhodné je publikovat mým prostřednictvím k podpoře úspěšného prodeje domů a bytů, budu velice ráda, když mi je poskytnete ke zveřejnění.

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave